English Aragonés Català Danske Español Français Gàidhlig Japanese português do Brasil Svenska

Annoncering af Tux Paint 0.9.22

Tegneprogrammet, udviklet i åben kildekode, for børn har nu nye værktøjer, flere sprog og forbedret tilgængelighed

(Davis, CA, USA — August 23, 2014) Tux Paints udviklingshold er stolt af at annoncere Tux Paint 0.9.22, den seneste version af det prisvindende og fuldstændige frie tegneprogram for børn.

Takket være indsatsen fra næsten 170 bidragydere, der kommer fra hele verden, tilbyder Tux Paint 0.9.22 14 nye magiske værktøjer, 40 nye skabelonbilleder, næsten 200 nye stempler, understøttelse for SVG- og KidPix-skabeloner og et forbedret tekstværktøj. Versionen indeholder også tilgængelighedforbedringer, inklusive markørkontrol for tastatur og joystick samt et skærmtastatur.

Tux Paint har også forbedret oversættelsesunderstøttelse udført af frivillige fra hele verden. Version 0.9.22 indarbejder oversættelser til 30 nye sprog: fem fra Europa (aragonese, bosnisk, luxembourgsk, serbisk, valenciansk og venetisk), over et dusin fra det indiske kontinent (assamesisk, kannada, konkani, maithili, malayalam, manipuri, marathi, nepalesisk, odia, punjabi, sanskrit, santali og sinhala), ni fra Afrika (acholi, akan, amharisk, bambara, fula, kiga, luganda, nordlig sotho, sudanese og zulu) samt armenensk, persisk og de canadiske inuitsprog inuktitut. Der er også foretaget opdateringer af de allerede understøttede 90 sprog.

Tux Paint er tilgængelig uden beregning fra projektets hjemmeside www.tuxpaint.org.

Version 0.9.22 er i øjeblikket tilgængelig for Microsoft Windows, Red Hat Linux, Fedora Linux og som kildekode. Opdateringer for Apple Mac OS X, Debian Linux og Ubuntu er under udvikling.

For en fuldstændig liste over ændringer, så se Tux Paint-ændringsloggen, Tux Paint Config-ændringsloggen, and Tux Paint Stamps-stempelloggen.

Du kan besøge www.tuxpaint.org for yderligere information. For at lære mere om hvordan du kan bidrage til Tux Paint-projektet kan siden www.tuxpaint.org/help være behjælpelig.

Pressekontakter

Nordamerika
Bill Kendrick
Telefon: (530) 902-7416
E-post: bill@newbreedsoftware.com

Sydamerika
Frederico Goncalves Guimaraes
Belo Horizonte - MG, Brasil
E-post: frederico@teia.bio.br

Joe Hansen
Telefon (+45) 29720154 Kirstinedalsvej 18 1 tv 2000 Frederiksberg Danmark
E-post: joedalton2@yahoo.dk

Pere Pujal i Carabentes
Email: perepujal@gmail.com

Varemærker: Linux er et registreret varemærk for Linus Torvalds. Apple og Mac OS X er varemærker for Apple Computer, Inc. Microsoft og Windows er varemærker for Microsoft Corp. Red Hat er et varemærke for Red Hat, Inc. KidPix er et registreret varemærke for The Software MacKiev Company.

Pressemeddelse udarbejdet af: Bill Kendrick, Melissa Hardenbrook, Larry Cafiero, og Joe Dalton.

Adresse for denne pressemeddelelse: http://www.tuxpaint.org/latest/tuxpaint-0.9.22-press-release-da.php