English Español Français Italiano Российская Català Japanese

Ja ha arribat la versió 0.9.21 del Tux Paint

Inclou noves eines màgiques dels participants en el programa Summer of Code de Google de 2008

(Davis, CA, USA — June 29, 2009) Tux4Kids i New Breed Software es complauen d'anunciar-vos Tux Paint 0.9.21, la nova versió, totalment lliure, del guardonat programa de dibuix per a nens.

Tux Paint 0.9.21 aporta prop de dues dotzenes de noves eines màgiques, així com actualitzacions de les que ja existien en versions anteriors. Moltes han estat desenvolupades per sis estudiants d'arreu del mon durant el programa de Google Summer of Code de 2008, sota la supervisió dels desenvolupadors del Tux Paint.

Les interessants noves eines màgiques inclouen rails inteligents que es conecten automàticament en creuar-se, una eina per dibuixar arcs iris realistes, Un efecte de lent d'ull de peix, eines de traçat de vores i siluetes, diverses eines per fer dibuixos de fils, i una eina per doblegar la cantonada del dibuix. També hi ha un pinzell que pinta amb «pasta de dents» i d'altres per pintar amb confetti, pluja, boles i flocs de neu! A més, moltes eines màgiques existents (com ara Difumina i Tenyeix) ara poden afectar tot el dibuix d'un sol cop, en comptes de l'àrea del pinzell.

Les imatges d'inici per colorejar son més fàcils de crear. Les imatges amb transparència (canal alfa) es segueixen emprant, però addicionalment, si no es troba cap capa transparent, s'assumeix que el blanc és el color del fons. Això vol dir que ara podeu dibuixar o escanejar qualsevulla imatge en blanc i negre i emprar-la com a imatge d'inici per colorejar!

Una novetat en Tux Paint 0.9.21, l'eina Text ara accepta llenguatges bidireccionals com l'hebreu o l'àrab, gràcies a la biblioteca FriBidi. Tux Paint també s'ha traduït a dos llenguatges més, Shuswap i Songhay, i s'ha actualitzat moltes altres traduccions.

En Linux, les variables d'entorn (com "$HOME") ara es poden fer servir per establir directoris per desar imatges o trobar fitxers de dades.

I per descomptat, Tux Paint 0.9.21 incorpora una munió de petites millores i correccions d'errors demanats per la comunitat. Per exemple, sota Windows, Tux Paint ja no deixa el mode de pantalla completa si es prem la tecla [Windows] (només en XP, 2000 i Vista), i mostra una finestra d'error si falla la impressió.

Vegeu registre de canvis del Tux Paint, registre de canvis del Tux Paint Config i registre de canvis dels segells del Tux Paint per a una llista completa dels canvis.

Tux Paint 0.9.21 i la nova col·lecció de segells estan disponibles per a descàrrega al lloc web del projecte per a Microsoft Windows Vista, XP i 2000, Red Hat i Fedora Linux, sistemes Apple Mac OS X basats en Intel i PowerPC, BeOS/Zeta/Haiku, i en forma de codi font.

Per a més informació visiteu: www.tuxpaint.org, www.newbreedsoftware.com i www.tux4kids.com.

Per informar-vos de com podeu ajudar al projecte Tux Paint com a voluntari, visiteu: www.tuxpaint.org/help.

Contactes

Amèrica del nord
1132 Drummond Avenue
Davis, CA 95618 USA
Telèfon: (530) 902-7416

Amèrica del sud
Montevideo, Uruguay
Email: gablistas@gmail.com

Torí, Itàlia

Est d'Àsia
Xina
Website: http://tuxpaint.cn/

Sudest d'Àsia
Malàisia

Àfrica
Sudàfrica

Orient mitjà
Aràbia saudita
Email: tuxpaint@assefseer.com (Àrab)

Informació sobre marques: Linux és una marca registrada per Linus Torvalds. Apple i Mac OS X son marques registrades per Apple Computer, Inc. Microsoft, Windows, XP i Vista son marques registrades per Microsoft Corp.

Nota de premsa per: Bill Kendrick, Melissa Hardenbrook i Pere Pujal i Carabantes

URL d'aquesta nota: http://www.tuxpaint.org/latest/tuxpaint-0.9.21-press-release-ca.php